
PROCEDURA STVARANJA UGOVORNIH OBVEZA U GRADSKOJ KNJIŽNICI SENJ
Na temelju članka 3. Zakona o fiskalnoj odgovornosti (NN 130/10.), članka 1.
Uredbe o sastavljanju i predaji Izjave o fiskalnoj odgovornosti (NN 78/11.) i članka 15.
Statuta Gradske knjižnice Senj dana 17. ožujka 2020. godine ravnateljica Knjižnice
donosi
PROCEDURU
STVARANJA UGOVORNIH OBVEZA U
GRADSKOJ KNJIŽNICI SENJ
Članak 1.
Ovim aktom propisuje se procedura stvaranja ugovornih obveza, odnosno nabava
roba i usluga, javna nabava i sve druge ugovorne obveze koje su potrebne za redovan rad
Gradske knjižnice Senj (u daljnjem tekstu: Knjižnica), osim ako posebnim propisom ili
Statutom Knjižnice nije uređeno drugačije.
Članak 2.
Postupak zasnivanja obvezno-pravnih odnosa koji rezultiraju isporukom robe, usluga i/ili
radova, pokreće ravnatelj Knjižnice sukladno odredbama zakona i općih akata Knjižnice, a
vodeći računa o smjernicama i nalozima Grada Senja kao osnivača Knjižnice.
Potrebu za pokretanjem postupka ugovaranja nabave roba i usluga mogu iskazati i
predložiti ravnatelju voditelji pojedinih odjela, ogranaka i službi Knjižnice a po prijedlogu
svih radnika Knjižnice, osim ako posebnim propisom ili Statutom nije drukčije uređeno.
Članak 3.
Voditelj računovodstva ili njegov zamjenik dužan je prije pokretanja postupka ugovaranja i
stvaranja ugovornih obveza obaviti kontrolu i izvijestiti ravnatelja je li stvaranje predložene
ugovorne obveze u skladu s financijskim planom i planom nabave Knjižnice za tekuću
godinu.
Ukoliko predložena ugovorna obveza nije u skladu s financijskim planom i planom nabave
za tekuću godinu istu treba odbaciti i uvrstiti predloženu ugovornu obvezu u financijski plan
i plan nabave za narednu godinu ili, ako se mogu osigurati sredstva u tekućoj godini,
predložiti izmjene i dopune financijskog plana i plana nabave.
Članak 4.
Ukoliko je predložena ugovorna obveza u skladu s važećim financijskim planom i planom
nabave, ravnatelj donosi odluku o pokretanju nabave, odnosno stvaranju ugovorne
obveze.
Članak 5.
Ukoliko postupak nabave roba, radova i/ili usluga ne podliježe primjeni Zakona o javnoj
nabavi (NN 90/11), tada se stvaranje obveza provodi po sljedećoj proceduri:
I. STVARANJE OBVEZA ZA KOJE NIJE POTREBNA PROCEDURA JAVNE NABAVE
Red.
br. AKTIVNOST ODGOVORNOST DOKUMENT ROK
1. Prijedlog za nabavu
opreme/korištenje usluga/radove Ravnateljica
Svi zaposlenici Prijedlog za nabavu/
narudžbenica/ponuda/
nacrt ugovora Tijekom
godine
2. Provjera je li prijedlog u skladu s
financijskim planom/proračunom
i planom nabave Voditelj
računovodstva Ako DA – odobrenje
sklapanja
ugovora/narudžbe
Ako NE – negativan
odgovor na prijedlog za
sklapanje
ugovora/narudžbe 2 dana od
zaprimanja
prijedloga
3. Suglasnost osnivača ako je
potrebna (ovisno o iznosu
nabave) Ravnateljica Zahtjev za suglasnost
i suglasnost osnivača 20 dana
4. Sklapanje ugovora/narudžba Ravnateljica ili
osoba koju ovlasti Ugovor/narudžbenica Ne duže od 30
dana od dana
odobrenja
Članak 6.
Ukoliko postupak nabave roba i usluga podliježe postupku javne nabave, odnosno
ispunjene su zakonske pretpostavke da se provodi u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi
(NN 90/11) tada se stvaranje obveza provodi po sljedećoj proceduri:
II. STVARANJE OBVEZA
ZA KOJE JE POTREBNA PROCEDURA JAVNE NABAVE
Red
. br. AKTIVNOST ODGOVORNOST DOKUMENT ROK
1. Prijedlog za nabavu
opreme/korištenje
usluga/ radove Ravnateljica, ostali
zaposlenici Prijedlog za nabavu
s opisom potrebne
robe /usluga /radova
i obrazloženje te
okvirna cijena Mjesec dana prije
pripreme
godišnjeg plana
nabave
( kolovoz, rujan ) i
tijekom godine za
plan nabave za
sljedeću godinu
2. Provjera je li
prijedlog u skladu s
donesenim planom
nabave i
financijskom planom Voditelj
računovodstva
Ravnateljica Ako DA – odobrenje
pokretanja postupka;
ako NE – negativan
odgovor na prijedlog
za pokretanje
postupka 2 dana od
zaprimanja
prijedloga
3. Priprema tehničke i
natječajne
dokumentacije za
nabavu opreme /
korištenje usluga,
radova Ukoliko process
nije centaliziran na
razini osnivača,
ravnateljica u
suradnji s
pravnikom I
ekonomistom (ne
može biti Tehnička I
natječajna
dokumentacija Do početka
postupka nabave
zaposlenik na
poslovima za
financije) ili
vanjskim
suradnikom
(moguće angažirati
za složenije
nabave)
4. Prijedlog za
pokretanje postupka
javne nabave s
odobrenjem voditelja
računovodstva Ravnateljica uz
preispitivanje
stvarne potrebe za
predmetom nabave Dopis s prijedlogom
te tehničkom I
natječajnom
dokumentacijom s
odobrenjem voditelja
računovodstva 2 dana od
zaprimanja
dokumentacije
5. Suglasnost
Osnivača na
prijedlog za nabavu
opreme / usluga/
radove Ravnateljica Zahtjev za
suglasnost i
suglasnost Osnivača 20 dana
9. Izrada tehničke I
natječajne
dokumentacije i
provjera da li je u
skladu s propisima o
javnoj nabavi Osoba s
certifikatom za
javnu nabavu,
ravnateljica Natječajna
dokumentacija 30 dana od
zaprimanja
suglasnosti
Osnivača
10.
. Pokretanje postupka
javne nabave Ravnateljica ili
ovlaštena osoba Objava natječaja Tijekom godine
Članak 7.
Izuzetak od postupka nabave roba, radova i/ili usluga opisanog u prethodnim člancima
predstavlja postupak nabave knjižnične građe.
Nabavu knjižnične građe provode radnici Knjižnice zaduženi za nabavu pojedine vrste
knjižnične građe a po provedenoj konzultaciji s ravnateljem i voditeljima, sukladno
propisanim Smjernicama nabave knjižnične građe i Standardima za narodne knjižnice u
Republici Hrvatskoj (NN 58/99), a u skladu s financijskim planom i planom nabave
Knjižnice za tekuću godinu.
Članak 8.
Izrazi koji se u ovoj proceduri koriste za osobe u muškom rodu su neutralni i odnose se na
muške i ženske osobe.
Članak 9.
Ova procedura je objavljena na oglasnoj ploči Knjižnice dana 17. ožujka 2020.godine i
stupa na snagu osmog dana od dana njezine objave.
Broj: 2125-15/20
Senj, 17. ožujka 2020.
Ravnateljica:
Ana Prpić Rogić, prof. i dipl.bibl.