
PRAVILNIK O PROVEDBI POSTUPAKA JEDNOSTAVNE NABAVE
Na temelju članka 15. Zakona o javnoj nabavi („Narodne novine“ broj 120/16) i članka 15.
Statuta Gradske knjižnice Senj, a uz prethodnu suglasnost Gradonačelnika Grada Senja (KLASA: 612-04/20-01/06, URBROJ: 2125-03/02-21-02) ravnateljica dana 10.veljače 2021.g donosi
PRAVILNIK O PROVEDBI POSTUPAKA JEDNOSTAVNE NABAVE
U GRADSKOJ KNJIŽNICI SENJ
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
U svrhu poštivanja osnovnih načela javne nabave te zakonitog, namjenskog i svrhovitog
trošenja proračunskih sredstava, ovim se Pravilnikom uređuje postupak koji prethodi stvaranju
ugovornog odnosa za nabavu robe, radova i usluga, procijenjene vrijednosti do 200.000,00 kuna
za nabavu roba i usluga, odnosno 500.000,00 kuna za nabavu radova (u daljnjem tekstu:
jednostavna nabava) za koje sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi ne postoji obveza
provedbe postupaka javne nabave.
U provedbi postupaka nabave robe, radova i usluga osim ovog Pravilnika, obvezno je
primjenjivati i druge važeće zakonske i podzakonske akte, kao i interne akte, a koji se odnose na
pojedini predmet nabave u smislu posebnih zakona (npr. Zakon o obveznim odnosima, Zakon o
prostornom uređenju i gradnji i dr.).
II. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak 2.
O sukobu interesa na odgovarajući se način primjenjuju odredbe Zakona o javnoj nabavi.
III. POKRETANJE I PRIPREMA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE
Članak 3.
Pripremu i provedbu postupaka jednostavne nabave vrijednosti jednake ili veće od
70.000,00 kuna provode ovlašteni predstavnici naručitelja koje imenuje ravnateljica internom
odlukom, te određuje njihove obveze i ovlasti u postupku jednostavne nabave.
Ovlašteni predstavnici naručitelja mogu biti i druge osobe, ako imaju utjecaj na
odlučivanje i/ili druge radnje u vezi s pojedinim postupkom jednostavne nabave. Obveze i
ovlasti ovlaštenih predstavnika naručitelja su:
priprema postupka jednostavne nabave: dogovor uvjeta vezanih uz predmet nabave,
potrebnog sadržaja dokumentacije za prikupljanje ponuda, tehničkih specifikacija,
ponudbenih troškovnika i ostalih dokumenata vezanih uz predmetnu nabavu,
provedba postupka jednostavne nabave: slanje Poziva na dostavu ponuda gospodarskim
subjektima na dokaziv način, slanje i objava Poziva na dostavu ponuda na web stranici
naručitelja, otvaranje pristiglih ponuda, sastavljanje zapisnika o otvaranju, pregledu i
ocjena ponuda, rangiranje ponuda sukladno kriteriju za odabir ponuda, prijedlog za
odabir najpovoljnije ponude sukladno kriteriju za odabir i uvjetima propisanim
dokumentacijom/uputama za prikupljanje ponuda ili poništenje postupka.
U pripremi i provedbi postupka jednostavne nabave iznad 70.000,00 kuna moraju
sudjelovati najmanje 3 (tri) ovlaštena predstavnika, od kojih 1 (jedan) može imati važeći
certifikat iz područja javne nabave.
Pripremu i provedbu postupka jednostavne nabave vrijednosti jednake ili veće od
20.000,00 kuna, a manje od 70.000,00 kuna provodi voditelj tehničke službe, prema Planu
nabave naručitelja.
Priprema i provedba postupka jednostavne nabave vrijednosti do 20.000,00 kuna
provodi se sukladno članku 6. ovog Pravilnika.
Članak 4.
Jednostavna nabava vrijednosti jednake ili veće od 20.000,00 kuna mora biti usklađena s
Planom nabave naručitelja.
Jednostavna nabava vrijednosti jednake ili veće od 70.000,00 kuna započinje danom
slanja Zahtjeva za pripremu i početak postupka jednostavne nabave i upućuje se ravnateljici.
Članak 5.
Odgovorna osoba naručitelja donosi Odluku o početku postupka jednostavne nabave
vrijednosti jednake ili veće od 70.000,00 kuna, koja obavezno sadrži:
– naziv predmeta nabave,
– procijenjenu vrijednosti nabave,
– podatke o osobama koje provode postupak,
a može sadržavati i podatke o ponuditeljima kojima će se uputiti poziv na dostavu ponude te
ostale bitne podatke.
IV. PROVEDBA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE ČIJA JE PROCIJENJENA VRIJEDNOSTI
MANJA OD 20.000,00 KUNA
Članak 6.
Nabava radova, roba i usluga procijenjene vrijednosti manje od 20.000,00 kuna, provodi
se izdavanjem narudžbenice ili zaključivanjem ugovora s jednim gospodarskim subjektom po
vlastitom izboru.
Narudžbenica obavezno sadrži podatke o: izdavatelju narudžbenice, vrsti
roba/radova/usluga koje se nabavljaju uz detaljnu specifikaciju jedinica mjere, količina,
jediničnih cijena te ukupnih cijena, roku i mjestu isporuke, načinu i roku plaćanja, gospodarskom
subjektu-dobavljaču.
Narudžbenicu potpisuje osoba koja je nabavu inicirala i ravnateljica koja odobrava
nabavu. Ugovor obavezno sadrži podatke o ugovornim stranama koje sklapaju ugovor, mjestu
sklapanja ugovora, predmetu ugovora, cijeni i ostalim bitnim sastojcima ugovora sukladno
Zakonu o obveznim odnosima.
Ugovor potpisuje ravnateljica.
V. PROVEDBA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE ČIJA JE
PROCIJENJENA VRIJEDNOST JEDNAKA ILI VEĆA OD 20.000,00 KUNA, A
MANJA OD 70.000,00 KUNA
Članak 7.
Nabavu radova, roba i usluga procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 20.000,00 kuna,
a manja od 70.000,00 kuna, naručitelj provodi pozivom na dostavu ponuda od najmanje 3 (tri)
gospodarska subjekta po vlastitom izboru.
Poziv na dostavu ponuda upućuje se na način koji omogućuje dokazivanje da je isti
zaprimljen od strane gospodarskog subjekta (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom
slanju telefaksom, potvrda e-mailom).
Poziv na dostavu ponuda mora sadržavati najmanje: naziv javnog naručitelja, opis
predmeta nabave, troškovnik, procijenjenu vrijednost nabave, kriterij za odabir ponude, uvjete i
zahtjeve koje ponuditelji trebaju ispuniti (ako se traži), rok za dostavu ponude i način
dostavljanja ponuda, kontakt osobu, broj telefona i adresu elektroničke pošte.
Rok za dostavu ponuda ne smije biti duži od 8 dana od dana upućivanja poziva.
Za odabir ponude je dovoljna jedna (1) pristigla ponuda koja udovoljava svim traženim
uvjetima naručitelja.
Radnik koji provodi postupak nabave daje prijedlog za odabir ravnateljici.
Obavijest o odabiru ili ne odabiru ponude naručitelj je obvezan bez odgode istovremeno
dostaviti svakom ponuditelju na dokaziv način (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom
slanju telefaksom, potvrda e-mailom) u primjerenom roku.
Jednostavna nabava vrijednosti jednake ili veće od 20.000,00 kuna, a manja od 70.000,00
kuna, provodi se izdavanjem narudžbenice ili zaključivanjem ugovora s odabranim
gospodarskim subjektom.
Narudžbenicu potpisuje osoba koja je nabavu inicirala i ravnateljica koja odobrava
nabavu. Ugovor potpisuje ravnateljica.
Iznimno, ovisno o prirodi predmeta nabave i razini tržišnog natjecanja, poziv na dostavu
ponuda može se uputiti najmanje 1 (jednom) gospodarskom subjektu, u slučajevima:
– kad to zahtijevaju tehnički ili umjetnički razlozi, kod zaštite isključivih prava i na temelju
isključivih prava na temelju posebnih Zakona i dr. propisa,
– kod hotelskih i restoranskih usluga, odvjetničkih usluga, javnobilježničkih usluga,
zdravstvenih usluga, socijalnih usluga, usluga obrazovanja, konzultantskih usluga,
konzervatorskih usluga, usluga vještaka, usluga tekućeg održavanja skloništa kod kojih
je uvjet da ponuditelj posjeduje ovlaštenje za obavljanje poslova,
– kada je to potrebno zbog obavljanja usluga ili radova na dovršenju započetih, a
povezanih funkcionalnih ili prostornih cjelina,
– kao i u slučaju provedbe nabave koja zahtijeva žurnost te u ostalim slučajevima po
Odluci naručitelja.
VI. PROVEDBA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE ČIJA JE
PROCIJENJENA VRIJEDNOST JEDNAKA ILI VEĆA OD 70.000,00 KUNA, A
MANJA OD 200.000,00 (500.000,00) KUNA
Članak 8.
Kod postupaka jednostavne nabave vrijednosti jednake ili veće od 70.000,00 kuna, a
manje od 200.000,00 kuna za nabavu robu i usluga odnosno do 500.000,00 kuna za radove,
istodobno sa objavom poziva za dostavu ponuda na svojim internetskim stranicama naručitelj
može poslati i poziv na dostavu ponuda na adrese najmanje 3 (tri) gospodarska subjekta po
vlastitom izboru.
Poziv mora biti dostupan na internetskim stranicama najmanje 30 dana od dana njegove
objave.
Poziv na dostavu ponuda upućuje se na način koji omogućuje dokazivanje da je isti
zaprimljen od strane gospodarskog subjekta (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom
slanju telefaksom, potvrda e-mailom).
Poziv na dostavu ponuda mora sadržavati najmanje: naziv javnog naručitelja, opis
predmeta nabave i troškovnik, procijenjenu vrijednost nabave, kriterij za odabir ponude, uvjete i
zahtjeve koje ponuditelji trebaju ispuniti (ako se traži), rok za dostavu ponude (datum i
vrijeme), način dostavljanja ponuda, adresu na koje se ponude dostavljaju, internetsku adresu ili
adresu na kojoj se može preuzeti dodatna dokumentacija ako je potrebno, kontakt osobu, broj
telefona i adresu elektroničke pošte, datum objave poziva na internetskim stranicama. Rok za
dostavu ponuda ne smije biti duži od 15 dana od dana upućivanja odnosno objavljivanja poziva
za dostavu ponuda.
Za odabir ponude je dovoljna jedna (1) pristigla ponuda koja udovoljava svim traženim
uvjetima naručitelja.
Iznimno, ovisno o prirodi predmeta nabave i razini tržišnog natjecanja, poziv na dostavu
ponuda može se uputiti najmanje 1 (jednom) gospodarskom subjektu, u slučajevima:
– kad to zahtijevaju tehnički ili umjetnički razlozi, kod zaštite isključivih prava i na temelju
isključivih prava na temelju posebnih Zakona i dr. propisa,
– kod hotelskih i restoranskih usluga, odvjetničkih usluga, javnobilježničkih usluga,
zdravstvenih usluga, socijalnih usluga, usluga obrazovanja, konzultantskih usluga,
konzervatorskih usluga, usluga vještaka, usluga tekućeg održavanja skloništa kod kojih
je uvjet da ponuditelj posjeduje ovlaštenje za obavljanje poslova,
– kada je to potrebno zbog obavljanja usluga ili radova na dovršenju započetih, a
povezanih funkcionalnih ili prostornih cjelina,
– kao i u slučaju provedbe nabave koja zahtijeva žurnost te u ostalim slučajevima po
Odluci naručitelja.
Poziv na dostavu ponuda koji se upućuje najmanje 1 (jednom) gospodarskom subjektu u
iznimnim slučajevima iz prethodnog stavka ovog članka ne objavljuje se na internetskim
stranicama naručitelja.
VII. RAZLOZI ISKLJUČENJA, KRITERIJI ZA ODABIR I JAMSTVA
Članak 9.
Za jednostavne nabave vrijednosti jednake ili veće od 20.000,00 kuna, Naručitelj može u
pozivu za dostavu ponuda odrediti razloge isključenja i kriterije za odabir ponuditelja uz shodnu
primjenu odredbi Zakona o javnoj nabavi, te u tom slučaju svi dokumenti koje naručitelj traži
ponuditelji mogu dostaviti u neovjerenoj preslici.
Neovjerenom preslikom smatra se i neovjereni ispis elektroničke isprave.
Članak 10.
Za jednostavne nabave vrijednosti jednake ili veće od 20.000,00 kuna, Naručitelj u
postupku nabave može od gospodarskih subjekata tražiti jamstvo za ozbiljnost ponude, jamstvo
za uredno ispunjenje ugovora, jamstvo za otklanjanje nedostataka u jamstvenom roku, jamstvo o
osiguranju za pokriće odgovornosti iz djelatnosti te jamstvo za povrat avansa na koje se na
odgovarajući način primjenjuju odredbe Zakona o javnoj nabavi.
VIII. ZAPRIMANJE, IZRADA I DOSTAVA PONUDA
Članak 11.
Za jednostavne nabave vrijednosti jednake ili veće od 70.000,00 kuna na odredbe o
zaprimanju dostavljenih ponuda i na odredbe o sadržaju i načinu izrade te načinu dostave
ponuda na odgovarajući se način primjenjuju odredbe Zakona o javnoj nabavi.
Za jednostavne nabave vrijednosti do 70.000,00 kuna ponude se zaprimaju na dokaziv
način (email, fax, osobna dostava, poštom i sl.).
IX. OTVARANJE, PREGLED I OCJENA PONUDA
Članak 12.
Otvaranje ponuda obavlja se kod svih postupaka jednostavne nabave vrijednosti jednake
ili veće 70.000,00 kuna. Otvaranje ponuda može biti javno.
Kod postupaka jednostavne nabave vrijednosti iz stavka 1. ovog članka najmanje 2 (dva)
ovlaštena predstavnika naručitelja otvaraju ponude u roku od 3 (tri) dana od isteka roka za
dostavu ponuda i o tome sastavljaju zapisnik.
U slučaju odbijanja ponuda odgovarajuće se primjenjuje odredbe Zakona o javnoj nabavi.
Ovlašteni predstavnici naručitelja pregledavaju i ocjenjuju ponude na temelju uvjeta i zahtjeva iz
poziva na dostavu ponuda.
U postupku pregleda i ocjene ponude može sudjelovati najmanje jedan ovlašteni
predstavnik naručitelja koji posjeduje važeći certifikat u području javne nabave.
Postupak pregleda i ocjene ponuda obavljaju stručne osobe i /ili stručne službe
naručitelja, te ako je potrebno neovisne stručne osobe, te se o istome sastavlja zapisnik.
X. KRITERIJ ZA ODABIR PONUDE
Članak 13.
Kriterij za odabir ponude je najniža cijena (do 30. lipnja 2017.), odnosno ekonomski
najpovoljnija ponuda (od 1. srpnja 2017.). Ekonomski najpovoljnija ponuda utvrđuje se na
temelju cijene ili troška, primjenom pristupa isplativosti, kao što je trošak životnog vijeka te
može uključivati najbolji omjer između cijene i kvalitete, koji se ocjenjuje na temelju kriterija,
uključujući kvalitativne, okolišne ili društvene značajke, povezanih s predmetom nabave. U
zapisniku o otvaranju, pregledu i ocjeni ponuda potrebno obrazložiti izabranu ponudu.
XI. ODABIR I PONIŠTENJE POSTUPKA
Članak 14.
Kod jednostavne nabave vrijednosti jednake ili veće 70.000,00 kuna, Naručitelj na osnovi
rezultata pregleda i ocjene ponuda donosi Obavijest o odabiru najpovoljnije ponude koji se
temelji na kriteriju za odabir ponude.
Obavijest o odabiru najpovoljnije ponude obvezno sadrži:
1. podatke o naručitelju,
2. predmet nabave za koje se donosi obavijest,
3. naziv ponuditelja čija je ponuda odabrana za sklapanje ugovora o nabavi,
4. razloge odbijanja ponuda,
5. datum donošenja i potpis odgovorne osobe.
Obavijest o odabiru najpovoljnije ponude s preslikom zapisnika o otvaranju, pregledu i
ocjeni ponuda naručitelj je obvezan bez odgode istovremeno dostaviti svakom ponuditelju na
dokaziv način (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom, potvrda emailom,
objavom na internetskim stranicama naručitelja).
Rok za donošenje Obavijesti o odabiru najpovoljnije ponude iznosi 10 dana od isteka
roka za dostavu ponuda.
Naručitelj objavom obavijesti o odabiru najpovoljnije ponude odnosno njenom
izvršenom dostavom na dokaziv način stječe uvjete za sklapanje ugovora o nabavi.
Članak 15.
Naručitelj će poništiti postupak jednostavne nabave vrijednosti jednake ili veće
70.000,00 kuna zbog razloga propisanih odredbama Zakona o javnoj nabavi.
Ako postoje razlozi za poništenje postupka jednostavne nabave, naručitelj bez odgode
donosi Obavijest o poništenju postupka jednostavne nabave.
U Obavijesti o poništenju postupka jednostavne nabave, naručitelj navodi:
1. podatke o naručitelju,
2. predmet nabave,
3. obavijest o poništenju,
4. obrazloženje razloga poništenja,
5. datum donošenja i potpis odgovorne osobe.
Rok za donošenje Obavijesti o poništenju postupka jednostavne nabave iznosi 10 dana
od isteka roka za dostavu ponuda.
Obavijest o poništenju postupka jednostavne nabave s preslikom zapisnika o otvaranju,
pregledu i ocjeni ponuda naručitelj je obvezan bez odgode istovremeno dostaviti svakom
ponuditelju na dokaziv način (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom,
potvrda emailom, objavom na internetskim stranicama naručitelja).
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 16.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje vrijediti Pravilnik o provedbi postupka nabave bagatelne vrijednosti (urbroj-2125-39-3/16, 27.svibnja 2016.g)
Senj, 10.2.2021.
Urbroj: 2125-11-1/21
ravnateljica Gradske knjižnice Senj
Ana Prpić Rogić, prof. i dipl. bibl.