
PRAVILNIK O PROVEDBI POSTUPKA NABAVE BAGATELNE VRIJEDNOSTI
Na temelju članka 18. stavka 3. Zakona o javnoj nabavi (,,Narodne novine” br.90/11.,83/13.,
143/13. i 13/14) i članka 24. Statuta Gradske knjižnice Senj ravnateljica uz prethodnu suglasnost osnivača dana 24. svibnja 2016.g. godine donosi
PRAVILNIK
O PROVEDBI POSTUPKA NABAVE BAGATELNE VRIJEDNOSTI
Članak 1.
U svrhu poštivanja osnovnih načela nabave, te zakonitog, namjenskog i svrhovitog trošenja
proračunskih sredstava, ovim se Pravilnikom ureduje postupak koji prethodi stvaranju
ugovornog odnosa za nabavu roba i usluga procijenjene vrijednosti do 200.000,00 kuna,
odnosno za nabavu radova do 500.000,00 kuna (u daljnjem tekstu: bagatelna nabava) za koje
sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi (u daljnjem tekstu: Zakon) ne postoj i obveza
provedbe postupka javne nabave.
U provedbi postupka bagatelne nabave robe, radova i usluga osim Pravilnika obvezno je
primjenjivati i druge važeće zakonske i podzakonske akte, te interne akte Gradske knjižnice Senj, a
koji se odnose na pojedini predmet nabave u smislu posebnih zakona.
Članak 2.
Zakon o javnoj nabavi primjenjuje se na odgovarajući način na sprječavanje sukoba interesa.
Članak 3.
Postupci bagatelne nabave moraju biti usklađeni s Planom nabave naručitelja.
Preduvjet za realizaciju bagatelne nabave su osigurana financijska sredstva, odnosno da je
nabava planirana u planu nabave.
Izračun procijenjene vrijednosti nabave temelji se na ukupnom iznosu, bez poreza na dodanu
vrijednost (PDV-a), uključujući i moguća obnavljanja ugovora.
Pravilnik su obvezni primjenjivati svi zaposlenici kad na bilo koji način sudjeluju u postupku
bagatelne nabave roba, radova i usluga.
Odluku o imenovanju ovlaštenih osoba naručitelja koji će sudjelovati o postupcima bagatelne
nabave donosi Ravnatelj
Članak 4.
Nabava roba, usluga i radova procijenjene vrijednosti do 20.000,00 kuna provodi se u pravilu
izdavanjem narudžbenice ili zaključivanjem ugovora s odabranim gospodarskim subjektom.
Nabava iz stavka 1. ovog članka može se izvršiti temeljem jedne ponude.
Članak 5.
Kod nabave roba, usluga i radova procijenjene vrijednosti od 20.000,00 do 70.000,00 kuna u
pravilu se prikupljaju najmanje tri ponude, a kao najpovoljnija ponuda odabire se ekonomski
najpovoljnija ponuda ili ponuda s najnižom cijenom.
Postupak nabave procijenjene vrijednosti iz stavka 1. ovog članka provode ovlašteni
predstavnici naručitelja, a ponudu odabiru u skladu s prethodno utvrđenim kriterijima.
Nabava se provodi temeljem narudžbenice ili zaključivanja ugovora s odabranim
ponuditeljem.
Iznimno se nabava provodi temeljem jedne ponude, uz pisano odobrenje Ravnatelja i
obrazloženja ovlaštenih predstavnika naručitelja.
O postupku otvaranja, pregleda i ocjene ponuda sastavlja se zapisnik i prijedlog odluke o
rezultatima bagatelne nabave.
Otvaranje ponuda nije javno .
Članak 6.
Kod nabave roba i usluga procijenjene vrijednosti od 70.000,00 do 200.000,00 kuna, odnosno
radova od 70.000,00 do 500.000,00 kuna prikupljaju se najmanje tri ponude, a kao
najpovoljnija ponuda odabire se ekonomski najpovoljnija ponuda ili ponuda s najnižom
cijenom.
Knjižnica šalje poziv za dostavu ponuda na adresu najmanje tri gospodarska subjekta po
vlastitom izboru.
Poziv za dostavu ponuda upućuje se na način koji omogućava dokazivanje da je isti zaprimljen od strane gospodarskog subjekta (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksa, potvrda e-mailom).
Poziv na dostavu ponuda mora sadržavati najmanje naziv javnog naručitelja, opis predmeta
nabave i troškovnik, procijenjenu vrijednost nabave, kriterij za odabir ponude, uvjete i
zahtjeve koje ponuditelj treba ispuniti, rok za dostavu ponude (datum i vrijeme), način
dostave ponuda, adresu, kontakt osobu, broj telefona, telefaksa i adresu elektroničke pošte.
Rok za dostavu ponude ne smije biti kraći od 5 dana od dana upućivanja odnosno
objavljivanja poziva na dostavu ponuda.
Jedna pristigla ponuda koja udovoljava svim traženima uvjetima naručitelja dovoljna je za
odabir ponude.
O postupku otvaranja, pregleda i ocjene ponuda sastavlja se zapisnik.
Otvaranje ponuda nije javno.
Obavijest o odabiru ili ne odabiru ponude naručitelj je obvezan bez odgode istovremeno
dostaviti svakom ponuditelju na dokaziv način (dostavnica, povratnica, izvješće telefaksa,
potvrda e-mailom) u primjerenom roku uz obrazloženje.
Postupak nabave procijenjene vrijednosti iz stavka 1 . ovog članka provode
predstavnici naručitelja, a ponudu odabiru u skladu s prethodno utvrđenim kriterijima.
Ukoliko je kriterij ekonomski najpovoljnija ponuda osim kriterija cijene mogu se koristiti
npr. kriteriji kvalitete, tehničke prednosti, estetske i funkcionalne osobine, ekološke osobine,
operativni troškovi, ekonomičnost, datum isporuke i rok isporuke ili rok izvršenja i dr.
Nabava se provodi temeljem zaključivanja ugovora s odabranim ponuditeljem.
Naručitelj će poništiti postupak bagatelne nabave iz razloga propisanih odredbama ZJN.
Članak 7.
Odredba iz članka 5. i 6. ovog Pravilnika koja se odnosi na prikupljanje ponuda ne
primjenjuje se:
– ukoliko je pružatelja usluge pravna ili fizička osoba čiji se odabir predlaže zbog
specijalističkih stručnih znanja i posebnih okolnosti (konzultantske, javnobilježničke,
konzervatorske, odvjetničke i sl. usluge),
– u slučaju kada zbog tehničkih ili umjetničkih razloga ili razloga povezanih sa zaštitom
isključivih prava, ugovor može izvršiti samo određeni gospodarski subjekt
– u slučaju nabave koja zahtjeva hitnost.
Članak 8.
Sva dokumentacija vezana za provođenje postupaka bagatelne nabave čuva se u arhivi
Knjižnice.
Rok čuvanja dokumentacije je tri (3) godine od dana donošenja odluke o odabiru.
Članak 9.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objave na oglasnoj ploči Gradske knjižnice Senj.
Napomena:
Suglasnost na tekst ovog Pravilnika dao je Osnivač svojim Zaključkom od 27. svibnja 2016. godine. Pravilnik je stupio na snagu dana 27. svibnja 2016. godine i vodi se pod Ur.broj.2125-39-3/16.
RAVNATELJICA:
Ana Prpić Rogić, prof.