
Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Gradske knjižnice Senj
Temeljem članka 15. Statuta Gradske knjižnice Senj (Urbroj-2125-27-3/19, 28.6.2019.) , uz prethodnu suglasnost Osnivača (KL:612-04/20-01/02, URBROJ:2125-03/02-21-02), ravnateljica Gradske knjižnice Senj dana 10. veljače 2021. donosi novi tekst
Pravilnika
o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada
Gradske knjižnice
Senj
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom utvrđuje se organizacijsko ustrojstvo, poslovi i radni zadaci stručnog knjižničnog osoblja i ostalih djelatnika, uvjeti radnih mjesta, postupci kod zapošljavanja te način rada Gradske knjižnice Senj (u nastavku: Knjižnica).
Članak 2.
Gradska knjižnica javna je ustanova organizirana u jedinstvenu cjelinu, a radi obavljanja i programa rada uspostavljaju se programske cjeline koje omogućuju stručno, racionalno i djelotvorno obavljanje knjižnične djelatnosti.
Članak 3.
U skladu sa Zakonom o knjižnicama, Standardima za narodne knjižnice u Republici Hrvatskoj, Pravilnika o uvjetima i načinu stjecanja stručnih zvanja u knjižničarskoj struci i drugim propisima, te Statutom Knjižnice ovim se Pravilnikom utvrđuje unutarnja organizacija Knjižnice, djelokrug rada, poslovi i zadaci ravnatelja i stručnog osoblja, uvjeti koje moraju ispunjavati stručno osoblje za obavljanje određenih poslova i radnih zadataka, provedba postupka natječaja za zapošljavanje i zapošljavanja te drugi poslovi važni za poslovanje Knjižnice.
Članak 4.
Unutarnjim ustrojstvom osigurava se racionalan i djelotvoran rad Knjižnice u cilju ostvarivanja knjižnične djelatnosti u skladu sa Zakonom o knjižnicama.
Članak 5.
Organizacija rada utvrđuje se prema tekućim i perspektivnim potrebama, planovima i programima Knjižnice i Statutu Knjižnice.
Člana 6.
Organizacija radnih procesa u Knjižnici zasniva se na kombinaciji načela hijerarhijskog i timskog rada.
U Knjižnici se utvrđuje okvirna sistematizacija poslova i zadaća i radnih mjesta , dok će se u praksi primjenjivati fleksibilna i pokretljiva organizacija rada koja će ovisiti o projektima na kojima će se raditi, raspoloživom stručnom osoblju i njihovim specifičnim znanjima i sklonostima.
II. ORGANIZACIJA RADA KNJIŽNICE
Članak 7.
U Knjižnici ustrojavaju se sljedeće programske cjeline:
1. Odjel za odrasle korisnike sa čitaonicom dnevnog tiska i studijskom čitaonicom;
U sklopu Odjela za odrasle korisnike smješteni su: posudbeno-informacijska služba s prijamnim odjelom, čitaonica dnevnog i tjednog tiska, studijska čitaonica s računalnim odjelom, zavičajna zbirka, AV zbirka i spremište.
2. Odjel za djecu i mladež;
3. Služba nabave i obrade (oblikovanje zbirki, stručna i tehnička obrada knjižnične građe, revizija i otpis).
4. Upravno-tehnička služba i služba za upravljanje i razvoj (ravnateljstvo i računalno-telekomunikacijski i tehnički poslovi).
Uz navedene odjele i Službe koji djeluju u središnjoj Knjižnici u Senju, Knjižnica ima i ogranke:
1. Mjesna knjižnica i čitaonica u Svetom Jurju
2. Mjesna knjižnica i čitaonica u Krasnu.
Članak 8.
Na Odjelu za odrasle korisnike sa čitaonicom dnevnog tiska i studijskom čitaonicom stručno osoblje obavlja sljedeće poslove i zadatke:
• pružaju informacije korisnicima o fondu Knjižnice,
• smještaju i nadziru obrađenu građu u otvorenom pristupu i zatvorenom spremištu,
• vode brigu o stalnom popunjavanju zbirki na Odjelu,
• brine o održavanju fonda: lakši popravci i uvezi, pročišćavanje, povlačenje i revizija fonda
• obavljaju poslove upisa, posudbe, rezervacija, vraćanja knjižnične građe, međuknjižnične posudbe, fotokopiranja, tiskanja opomena dužnicima knjižnične građe, zaprimaju primjedbe i sugestije korisnika,
• usmjeravaju i upućuju korisnike, te im pružaju pomoć pri korištenju knjižničnih usluga,
• organiziraju čitaonice dnevnog tiska i periodičnih publikacija,
• organiziraju djelatnosti studijske čitaonice s priručnom zbirkom i zavičajne zbirke,
• organiziraju AV zbirku u kojoj se mogu slušati i posuđivati CD-i, DVD-i i druga AV građa,
• organiziraju mediateku,
• pripremaju i obavljaju pročišćivanje zbirki i nadomještanje,
• vode i ažuriraju bazu korisnika, vode statistiku posudbe, pripremaju informacije i kataloge namijenjene korisnicima te vrše ostale djelatnosti na Odjelu
• pomažu korisnicima pri radu na računalima i pri informacijskom pretraživanju i nalaženju informacija na internetu.
Članak 9.
Stručno osoblje na Odjelu za djecu i mladež pruža usluge i organizira rad za potrebe predškolske djece i učenika do 8. razreda osnovne škole, a napose:
• pruža informacije korisnicima o fondu kojim Odjel raspolaže,
• obavlja poslove posudbe,
• vodi brigu o smještaju i nadzire obrađenu građu na Odjelu,
• usmjerava i upućuje korisnike Odjela, te im pruža pomoć pri korištenju knjižničnih usluga,
• vodi brigu o stalnom popunjavanju zbirki na Odjelu,
• priprema prijedloge za pročišćavanje zbirki,
• organizira priručnu zbirku prikladnu dobi korisnika Odjela,
• vodi statistiku djelatnosti na Odjelu.
Djelatnost Odjela ostvaruje se sukladno pedagoškim i didaktičkim iskustvima u radu s djecom i specifičnim zadacima Knjižnice.
Članak 10.
U sklopu Službe nabave i obrade obavljaju se poslovi vezani uz oblikovanje zbirki, obradu knjižnične građe, zaštitu građe i pripreme za uvez, te poslovi revizije i otpisa, a napose se:
• prati izdavačka proizvodnja,
• prate i istražuju potrebe korisnika,
• vodi datoteka desiderata,
• priređuju i usklađuju prijedlozi za nabavu knjižnične građe,
• odabire, naručuje i zaprima knjižnična građa.
• zaprimaju darovi i po potrebi obavlja razmjena knjižnične građe,
• obavlja inventarizacija,
• obavlja sadržajna (signiranje, klasifikacija, predmetizacija, izrada anotacija) i formalna (katalogizacija) obrada knjižnične građe,
• obavlja računalni unos i stvara kataložna baza podataka,
• obavlja kontrola ispravnosti podataka unešenih u obradi,
• obavlja tehnička obrada građe, popravci oštećenih jedinica,
• obavlja revizija i otpis,
• prikuplja građu za uvez,
• vodi statistiku poslova u obradi,
• tiskaju bilteni prinova i druga informacijska pomagala, te
• obavljaju i drugi stručni poslovi.
Članak 11.
U sklopu Upravno-tehnička službe i službe za upravljanje i razvoj obavljaju se poslovi planiranja, te rukovođenja ukupnim poslovanjem, vodi briga o mjestu i ulozi Knjižnice u hrvatskom knjižničnom sustavu, te uključivanju u informacijske mreže knjižnica Hrvatske i svijeta, planira i organizira permanentno obrazovanje djelatnika i korisnika za korištenje knjižničnih usluga, a napose za korištenje informacijskih tehnologija.
U djelokrugu ove službe je i briga o prostoru Knjižnice, a napose o planiranju i organiziranju raznih predavanja, književnih večeri, koncerata, dječjih radionica i drugih poslovi iz djelokruga odnosa s javnošću, te drugi poslovi iz domene klasične mrežne adimnistracije /dostava pošte, čišćenje i sl./.
III. STRUČNO KNJIŽNIČNO OSOBLJE- POSLOVI I ZADACI
Članak 12.
U skladu sa člankom 31. Zakona o knjižnicama stručno knjižnično osoblje su: pomoćni knjižničar, knjižničar i diplomirani knjižničar. U velikim knjižnicama još su zastupljena zvanja: viši knjižničar i knjižničarski savjetnik.
Članak 13.
DIPLOMIRANI KNJIŽNIČAR
Broj izvršitelja: 2
Opis poslova i zadataka:
Posuđuje i razdužuje građu, obnavlja članstvo, daje korisnicima
informacije o Knjižnici, o fondu, programima Knjižnice, rješava korisničke informacijske
zahtjeve, preporučuje knjige korisnicima za čitanje, sudjeluje u raznim oblicima rada s
korisnicima, sudjeluje u izradi informativnih biltena, izložbi, kulturno-animacijskih programa,
vodi razne statistike o fondu, korisnicima, korištenju građe, predlaže naslove knjižnične građe
za nabavu, katalogizira knjižničnu građu, uređuje kataloge i druge evidencije, sudjeluje u
nabavi građe i njenom uključivanju u knjižnični fond, provjerava dotok naručene građe i
reklamira neispravne narudžbe.
Vodi i usmjerava rad ogranaka Knjižnice, brine o sigurnosti i arhiviranju baza podataka knjižnične
građe i korisnika, vodi evidenciju o stanju računalne opreme u Knjižnici.
Priprema potrebne dokumente i tekstove u standardnim računalnim programima, sudjeluje u poslovima revizije i
otpisa knjižnične građe. Ažurira sve vrste kataloga. Usklađuje nabavnu politiku, organizira
knjižnični fond i zbirke, pročišćava i izlučuje knjižničnu građu, sakuplja i analizira zahtjeve
korisnika u vezi s nabavom knjižnične građe, procjenjuje fond.
Kataložno-bibliografski obrađuje zahtjevnije dokumente, priprema dokumente za računalnu
obradu, sadržajno analizira dokumente za potrebe klasifikacije i predmetne obrade, izrađuje
anotacije i sažetke, sudjeluje pri izradi i doradi programa računalne obrade, izrađuje
tezauruse, deskriptore, uređuje bibliografije i sistematske kataloge, obrađuje građu posebnih
zbirki. Priprema i izrađuje informacijska pomagala (baze podataka, bibliografije, biltene
prinova i sl ).
Obavlja retrospektivna bibliografska pretraživanja i selektivnu diseminaciju informacija,
rješava složene informacijske zahtjeve korisnika, vodi međuknjižničnu posudbu, sastavlja
informativne, signalne i preporučne biltene, organizira posebne zbirke. Pretražuje on-line baze
podataka.
Uređuje i oblikuje knjižnično-informacijska pomagala. Uređuje i dopunjava web stranicu
Knjižnice.
Izvodi i priprema promidžbene oblike rada za animiranje korisnika, organizira i izvodi
programe rada u zadovoljavanju kulturnih potreba građana, priprema programe i izvodi
različite oblike edukacije i osposobljavanja korisnika za samostalnu uporabu informacijskog
materijala. Planira marketinške akcije Knjižnice. Organizira i potiče skupine korisnika,
potencijalnih korisnika i utjecajnih osoba iz okruženja u zagovaranju Knjižnice i knjižnične
profesije.
Prati stručna dostignuća u zemlji i svijetu, priprema izvješća, referate, članke i sudjeluje u stručnom obrazovanju, prati, analizira statističke podatke. Priprema planove, izvještaje, prati,
analizira i vrednuje obavljene poslove. Sudjeluje u radu domaćih i stranih stručnih udruženja,
sudjeluje u izobrazbi stručnih knjižničnih djelatnika.
Obavlja druge poslove koji proizlaze iz procesa rada po nalogu ravnatelja.
Uvjeti:
– završen diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij iz polja informacijskih i komunikacijskih znanosti s najmanje 60 ECTS bodova iz temeljnih predmeta knjižničarstva, odnosno studij knjižničarstva kojim je stečena visoka stručna sprema sukladno propisima koji su bili na snazi prije stupanja na snagu Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju, ili
– završen drugi preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij, odnosno studij kojim je stečena visoka stručna sprema sukladno propisima koji su bili na snazi prije stupanja na snagu Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju, uz obvezu stjecanja 60 ECTS bodova iz temeljnih predmeta knjižničarstva na diplomskom studiju iz informacijskih i komunikacijskih znanosti u roku od 3 godine od dana zapošljavanja, te
– položen stručni ispit za diplomiranog knjižničara
Može se primiti i osoba bez položenog stručnog ispita, ali ga je dužna položiti u Zakonskom roku (čl. 13. Pravilnika o uvjetima i stjecanju stručnih zvanja u knjižničarskoj struci Narodne novine broj: 28/11, 16/14).
Ostali uvjeti:
• poznavanje jednog svjetskog jezika
• poznavanje rada na računalu
• posjedovanje vozačke dozvole B kategorije (radi rada u ograncima Sveti Juraj i Krasno)
U okviru natječaja za ovo radno mjesto vrši se provjera znanja i sposobnosti kandidata koja obuhvaća pismeno testiranje i intervju. Na intervju mogu biti pozvani samo oni kandidati koji na pismenom testiranju ostvare najmanje 50% točnih odgovora. Kandidati su obvezni pristupiti prethodnoj provjeri znanja i sposobnosti. Ako kandidat ne pristupi testiranju, smatra se da je povukao prijavu na natječaj. Kandidati će o vremenu održavanja prethodne provjere znanja i sposobnosti biti obaviješteni e-mailom, a najkasnije pet dana prije održavanja provjere.
Radni odnos sklapa se na neodređeno vrijeme, na puno radno vrijeme i probni rad od 3 mjeseca.
Članak 14.
KNJIŽNIČAR
Broj izvršitelja- 1
Obavlja poslove posudbe i razduživanja knjižnične građe, upisa i obnavljanja
članstva, naplaćuje upisninu i zakasninu i ostale naknade knjižničnih usluga, predaje
naplaćeni novac blagajniku, vodi evidenciju rezervacija i prepisku, pruža informacije o
smještaju građe na policama, pronalazi građu u slobodnom pristupu i zatvorenim spremištima,
nadzire red u čitaonicama tiska i studijskim čitaonicama, priprema i popisuje knjižničnu građu
za uvez, provjerava ispravnost građe, otprema opomene dužnicima knjiga, evidentira građu za
otpis, vodi statistiku knjižničnih usluga, odlaže i pohranjuje knjižničnu građu, kompletira
cjeline novina i časopisa po isteku godišta i predaje na daljnju obradu.
Pomaže kod akcesijskih i predakcesijskih poslova, vodi dnevne statistike, fotokopira knjižničnu građu,
brine o zaštiti i čuvanju knjižničnog materijala, daje korisnicima informacije o Knjižnici, o
fondu, programima Knjižnice, rješava korisničke informacijske zahtjeve, preporučuje knjige
korisnicima za čitanje, sudjeluje u raznim oblicima rada s korisnicima, sudjeluje u izradi
informativnih biltena, izložbi, kulturno-animacijskih programa, vodi razne statistike o fondu,
korisnicima, korištenju građe, predlaže naslove knjižnične građe za nabavu, katalogizira
knjižničnu građu, uređuje kataloge i druge evidencije, sudjeluje u nabavci građe i njezinom
uključivanju u knjižnični fond, provjerava dotok naručene građe i reklamira neispravne
narudžbe. Brine o sigurnosti i arhiviranju baze podataka knjižnične građe i korisnika, vodi
evidenciju o stanju računalne opreme u Knjižnici. Priprema potrebne dokumente i tekstove u
standardnim računalnim programima, sudjeluje u poslovima revizije i otpisa knjižnične građe.
Ažurira sve vrste kataloga.
Obavlja i druge poslove koji proizlaze iz procesa rada i po nalogu ravnatelja.
Uvjeti:
– završen preddiplomski sveučilišni studij iz polja informacijskih i komunikacijskih znanosti s
najmanje 30 ECTS bodova iz programa knjižničarskog usmjerenja, ili
– završen drugi preddiplomski studij, odnosno studij kojim je stečena viša stručna sprema
sukladno propisima koji su bili na snazi prije stupanja na snagu Zakona o znanstvenoj
djelatnosti i visokom obrazovanju(»Narodne novine«, broj 123/03, 105/04, 174/04, 2/07 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 46/07, 45/09, 63/11, 94/13 i 139/13), uz obvezu stjecanja najmanje 30 ECTS bodova iz temeljnih predmeta knjižničarstva na preddiplomskom studiju iz informacijskih i komunikacijskih znanosti u roku od 3 godine od zapošljavanja te
– položen stručni ispit za knjižničara.
Može se primiti i osoba bez položenog stručnog ispita, ali ga je dužna položiti u Zakonskom roku (čl. 13. Pravilnika o uvjetima i stjecanju stručnih zvanja u knjižničarskoj struci Narodne novine broj: 28/11, 16/14).
Ostali uvjeti:
• poznavanje jednog svjetskog jezika
• poznavanje rada na računalu
• posjedovanje vozačke dozvola B kategorije (radi rada u ograncima Sveti Juraj i Krasno)
U okviru natječaja za ovo radno mjesto vrši se provjera znanja i sposobnosti kandidata koja obuhvaća pismeno testiranje i intervju. Na intervju mogu biti pozvani samo oni kandidati koji na pismenom testiranju ostvare najmanje 50% točnih odgovora. Kandidati su obvezni pristupiti prethodnoj provjeri znanja i sposobnosti. Ako kandidat ne pristupi testiranju, smatra se da je povukao prijavu na natječaj. Kandidati će o vremenu održavanja prethodne provjere znanja i sposobnosti biti obaviješteni e-mailom, a najkasnije pet dana prije održavanja provjere.
Radni odnos sklapa se na neodređeno vrijeme, na puno radno vrijeme i probni rad od 3 mjeseca.
Članak 15.
POMOĆNI KNJIŽNIČAR
Broj izvršitelja – 2
Pomoćni knjižničar obavlja administrativne poslove posudbe i razduživanja knjižnične
građe, kao i obnavljanja članstva, naplaćuje upisninu i zakasninu, vodi evidenciju rezervacija i
prepisku, pruža informacije o smještaju građe na policama ogranka ili odjela, po signaturi
pronalazi građu u slobodnom i zatvorenom pristupu, nadzire rad u čitaonici tiska, priprema i
popisuje knjižničnu građu za uvez, provjerava ispravnost građe, otprema opomene dužnicima
knjiga, evidentira građu za otpis, vodi dnevnu evidenciju knjižnične građe, odlaže i pohranjuje
knjižničnu građu, kompletira cjeline novina i časopisa po isteku godišta i predaje na daljnu
obradu, pomaže kod akcesijskih i predakcesijskih poslova, obavlja tehničko opremanje
knjižnične građe, popravlja oštećenu knjižničnu građu, ulaže knjige na police, održava
ispravan redoslijed knjiga na policama, vodi dnevnu statistiku, fotokopira knjižničnu građu,
brine o zaštiti i čuvanju knjižničnog materijala, odlaže i kompletira pohranjene novine i
časopise, predaje naplaćeni novac blagajniku.
Obavlja druge poslove koji proizlaze iz procesa rada i po nalogu nadređenog voditelja i
ravnatelja.
Uvjeti:
– završena četverogodišnja srednja škola
– položen stručni ispit za pomoćnog knjižničara
– Može se primiti i osoba bez položenog stručnog ispita, ali ga je dužna položiti u Zakonskom roku (čl. 13. Pravilnika o uvjetima i stjecanju stručnih zvanja u knjižničarskoj struci Narodne novine broj: 28/11, 16/14).
Ostali uvjeti:
• poznavanje jednog svjetskog jezika
• poznavanje rada na računalu
• posjedovanje vozačke dozvola B kategorije
(radi rada u ograncima Sveti Juraj i Krasno)
U okviru natječaja za ovo radno mjesto vrši se provjera znanja i sposobnosti kandidata koja obuhvaća pismeno testiranje i intervju. Na intervju mogu biti pozvani samo oni kandidati koji na pismenom testiranju ostvare najmanje 50% točnih odgovora. Kandidati su obvezni pristupiti prethodnoj provjeri znanja i sposobnosti. Ako kandidat ne pristupi testiranju, smatra se da je povukao prijavu na natječaj. Kandidati će o vremenu održavanja prethodne provjere znanja i sposobnosti biti obaviješteni mailom, a najkasnije pet dana prije održavanja provjere.
Radni odnos sklapa se na neodređeno vrijeme, na puno radno vrijeme i probni rad od 2 mjeseca.
Članak 16.
Odluku o potrebi zasnivanja radnog odnosa donosi ravnatelj Knjižnice, samostalno u
slučaju zamjene privremeno odsutnog radnika ili u slučaju zamjene djelatnika kojemu je
prestao radni odnos, odnosno uz suglasnost osnivača u slučaju povećanja broja radnika. Odlukom iz stavka 1. ovog članka utvrđuju se uvjeti koje kandidati trebaju ispunjavati
sukladno zakonu i pravilniku o unutarnjem ustrojstvu knjižnice, te da li se radni odnos
zasniva na neodređeno ili određeno vrijeme i uz koje uvjete (probni rad, prethodno
provjeravanje stručnih sposobnosti i dr.).
Potreba za zapošljavanjem radnika objavljuje se putem Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, na web stranici i oglasnoj ploči Gradske knjižnice Senj
Članak 17.
Odluku o izboru kandidata donosi ravnatelj Knjižnice najkasnije u roku do 15 dana od
isteka roka za podnošenje prijave.
O rezultatima izbora obavijestit će se prijavljeni kandidati u roku od 8 dana od dana
donošenja odluke o izboru.
Članak 18.
Na odluku o izboru svaki kandidat ima pravo prigovora.
Prigovor se podnosi ravnatelju Knjižnice u roku osam dana od dana dobivanja obavijesti o
izboru.
Članak 19.
Provjera znanja se vrši pismenim testom kojem su u obvezi pristupiti svi prijavljeni kandidati te usmenim razgovorom kojem mogu pristupiti samo kandidati koji na pismenom ispitu ostvare više od 50% mogućih bodova.
Provjeru sposobnosti vrši tročlana komisija iz redova zaposlenika Knjižnice koju imenuje ravnatelj Knjižnice, a barem jedan član komisije mora imati najmanje isti stupanj stručne spreme kao i kandidat.
Komisija o rezultatima provjere sastavlja zapisnik.
Članak 20.
U skladu sa Standardima za narodne knjižnice u Republici Hrvatskoj, ravnatelj Knjižnice godišnjim programom utvrđuje minimalan broj radnika potreban za ostvarivanje dostignutog opsega knjižnične djelatnosti i razvitka Knjižnice.
RAVNATELJ
Članak 21.
(1) Ravnatelj obavlja poslove određene zakonom i Statutom, a osobito:
– donosi plan rada i razvitka knjižnice
– razmatra izvršavanje plana rada i razvitka knjižnice
– odlučuje o financijskom planu i godišnjem financijskom izvještaju
– donosi Statut i druge opće akte
– utvrđuje način i uvjete korištenja knjižnične građe
– odlučuje o promjenama u organiziranju rada knjižnice
– ustrojava i vodi poslovanje i stručni rad Knjižnice
– predstavlja i zastupa Knjižnicu te poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Knjižnice
– odgovara za zakonitost rada i financijsko poslovanje Knjižnice
– odlučuje o stjecanju, otuđenju i opterećenju imovine čija pojedinačna vrijednost ne prelazi iznos od 20.000,00 kn /bez PDV-a/
– donosi poslovne odluke u skladu s propisima,
– donosi mjere za unaprjeđenje rada Knjižnice,
– donosi program rada i razvitka te financijski plan Knjižnice,
– potpisuje ugovore koje sklapa Knjižnica,
– organizira i usklađuje proces rada putem općih pismenih naloga, kao i neposrednih usmenih naloga zaposlenicima za izvršenje poslova i zadataka, daje upute i koordinira rad Knjižnice
– odlučuje o pravima radnika iz rada i po osnovi rada (donosi odluke o radnom vremenu i preraspodjeli radnog vremena, o prekovremenom radu, o rasporedu korištenja godišnjih odmora, o naknadama štete, odobrava plaćeni i neplaćeni dopust, odlučuje o prestanku ugovora o radu radnika u skladu sa Zakonom o radu i drugim općim aktima Knjižnice), donosi sve odluke u svezi s radnim odnosom radnika Knjižnice
– obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom i drugim općim aktima Knjižnice.
(2) Ravnatelj je za svoj rad odgovoran Gradonačelniku.
(3) Ravnatelj najmanje jednom godišnje podnosi izvješće Gradonačelniku i Gradskom
vijeću o svom radu i poslovanju Knjižnice.
(4) Ravnatelja u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti zamjenjuje osoba koju on za to ovlasti.
Članak 22.
(1) Za ravnatelja knjižnice može biti imenovana osoba koja ispunjava uvjete propisane zakonom kojim se ureduju knjižnice i knjižnična djelatnost.
2) Ravnateljem javne knjižnice može se, na temelju predloženog četverogodišnjeg plana rada, imenovati osoba koja ima završen diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij ili s njim izjednačen studij, položen stručni knjižničarski ispit, najmanje pet godina rada u knjižnici, odlikuje se stručnim, radnim i organizacijskim sposobnostima te ispunjava druge uvjete propisane statutom.
(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, ako se na ponovljeni natječaj ne javi osoba koja ima propisane uvjete za ravnatelja javne knjižnice, može se na temelju predloženog četverogodišnjeg plana rada imenovati osoba koja ima završen diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij ili s njim izjednačen studij, uz uvjet polaganja stručnog knjižničarskog ispita u roku od tri godine od dana imenovanja, te ispunjava druge uvjete propisane statutom.
(4) Položen stručni knjižničarski ispit u smislu stavka 3. ovoga članka ima i osoba koja je oslobođena polaganja stručnog knjižničarskog ispita na temelju zakona kojima je uređivana knjižnična djelatnost.
Članak 23.
(1) Ravnatelja knjižnice imenuje i razrješava Gradsko vijeće Grada Senja.
(2) Ravnatelj knjižnice imenuje se na četiri godine i može biti ponovno imenovan.
Članak 24.
(1) Ravnatelj knjižnice imenuje se na temelju javnog natječaja objavljenog Narodnim novinama.
(2) Odluku o raspisivanju javnog natječaja za imenovanje ravnatelja donosi Gradsko vijeće Grada Senja, u pravilu, prije isteka mandata ravnatelja.
(3) Javni natječaj provodi natječajno povjerenstvo od tri člana u koje jednog člana imenuje ravnatelj Knjižnice iz reda stručnih djelatnika Knjižnice, a dva člana imenuje Gradsko vijeće Grada Senja.
(4) U odluci o raspisivanju natječaja za imenovanje ravnatelja utvrđuje se rok za prijavu kandidata, koji ne može biti kraći od osam dana od dana raspisivanja natječaja, rok u kojem se kandidati obavještavaju o izboru i koji ne može biti dulji od četrdeset pet dana od dana isteka roka za podnošenje prijava te drugi rokovi važni za provedbu postupka izbora ravnatelja.
(5) Javni natječaj za imenovanje ravnatelja objavljuje se u javnim glasilima.
(6) U natječaju se objavljuju uvjeti koje kandidat mora ispunjavati i dokazi koji se moraju
priložiti, vrijeme za koje se imenuje, rok do kojeg se primaju prijave i rok u kojem će kandidat biti obaviješten o izboru.
(7) Pristupnici natječaju, uz prijavu na natječaj, obvezno prilažu sljedeću dokumentaciju:
-životopis,
-dokaz o stručnoj spremi, u preslici
-preslika osobne iskaznice
-uvjerenje da se protiv kandidata ne vodi kazneni postupak, original, ne starije od 6 mjeseci
– Potvrda o podacima HZMO-a, u preslici
-dokaz o radnom iskustvu (rješenja, ugovori o radu, potvrde poslodavca i sl.), u preslici
-program rada za četverogodišnje mandatno razdoblje.
Dokumentacija se predaje u preslici, osim uvjerenja da se protiv kandidata ne vodi kazneni postupak koje se predaje u originalu. Prije imenovanja odabrani kandidat dužan je priložiti originalne dokumente tražene u natječaju.
(8) Između kandidata koji su podnijeli pravodobnu i urednu prijavu i ispunjavanju formalne uvjete Natječaja, izvršit će se odabir na način:
-provjera znanja i sposobnosti – 50 %
-četverogodišnji plan i program – 30 %
-intervju – 20%
Pisani dio testiranja sastoji se od 25 pitanja, a četverogodišnji plan i program mora biti razrađen po godinama. Intervjuom se utvrđuje motivacija i planovi za rad kandidata.
(9)Nakon provedene procedure, Povjerenstvo utvrđuje rang-listu koju dostavlja Gradskom vijeću Grada Senja koje donosi odluku o imenovanju te ovlašćuje Gradonačelnika za potpisivanje ugovora o radu s ravnateljem.
(10) U slučaju da se ravnatelj ne imenuje (kada se na natječaj nitko ne prijavi ili kada nitko od kandidata prijavljenih na natječaj ne bude izabran), natječaj će se ponoviti, a do imenovanja ravnatelja na temelju ponovljenog natječaja, Gradsko vijeće Grada Senja će imenovati vršitelja dužnosti ravnatelja, ali najduže do godinu dana.
(11) Prema odredbama prethodnog stavka postupit će se i ako je ravnatelju istekao mandat na koji je izabran.
Članak 25.
(1) Ravnatelj knjižnice može biti razriješen dužnosti prije isteka mandata za koji je imenovan ako se ne prihvati izvješće o radu i poslovanju knjižnice. Rješenje o razrješenju obavezno se donosi:
– na osobni zahtjev,
– ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim propisima ili propisima kojima se uređuju radni odnosi dovedu do prestanka ugovora o radu,
– ako ravnatelj ne postupa po propisima ili općim aktima Knjižnice, ili neosnovano ne izvršava odluke tijela osnivača i Knjižnice ili postupa protivno njima i svojim ovlaštenjima,
– ako ravnatelj svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Knjižnici veću štetu, ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti Knjižnice,
(3) Prije donošenja odluke o razrješenju, ravnatelju se mora dati mogućnost da se izjasni o
razlozima razrješenja.
(4) Odluku o razrješenju donosi Gradsko vijeće Grada Senja. U slučaju razrješenja ravnatelja, Gradsko vijeće Grada Senja imenuje vršitelja dužnosti ravnatelja, najduže na vrijeme od jedne godine, te donosi odluku o raspisivanju natječaja za ravnatelja Knjižnice.
Ako ravnatelj, koji je prije imenovanja bio zaposlen u Knjižnici, nakon isteka mandata ne
bude ponovo imenovan na funkciju ravnatelja ili bude razriješen prije isteka mandata na koji
je imenovan, ima pravo nastaviti raditi u Knjižnici na radnom mjestu dipl. knjižničara,
odnosno Knjižnica će s njim zasnovati radni odnos za radno mjesto koje je u skladu s
njegovom stručnom spremom, stručnim zvanjem i iskustvom, temeljem uvjeta za stručno
knjižnično osoblje koji su predviđeni ovom Pravilnikom.
Članak 27.
Ravnatelj može odrediti pomoćnika ravnatelja, osobu za pomoć u organizaciji i provođenju
stručnog i poslovnog rada Knjižnice koja uz poslove za koje ima ugovor o radu pomaže
ravnatelju u navedenim poslovima.
Pomoćnik ravnatelja može biti samo osoba s visokom stručnom spremom.
Članak 28.
Zadaće pomoćnika ravnatelja su:
1. zamjenjuje ravnatelja u odsustvu te za to vrijeme preuzima odgovornost za poslovanje
Knjižnice
2. potpisuje financijsku dokumentaciju po odobrenju i ovlaštenju ravnatelja
3. predlaže i sudjeluje u izradi internih akata
4. vodi brigu o investicijskom održavanju poslovnih prostora Knjižnice
5. organizira i vodi programe za edukaciju radnika
6. obavlja i druge poslove po nalogu ravnatelja.
V. OSTALI ZAPOSLENICI KNJIŽNICE
Članak 29.
Knjižnica po potrebi može zaposliti:
-tehničko osoblje u svrhu čišćenja i održavanja prostorija ustanove;
-pripravnike u svrhu stručnog knjižničnog osposobljavanja ili vježbenike koji svojom strukom mogu pridonijeti poslovima u Knjižnici.
VI. PRIJEM NA RAD
Članak 30.
Na rad u knjižnicu može biti primljena osoba koja ispunjava slijedeće opće uvjete:
-hrvatsko državljanstvo
-punoljetnost
-propisana stručna sprema
-nekažnjavanje
Osim uvjeta iz stavka 1. ovog članka, za pojedina radna mjesta propisani su posebni uvjeti člancima 13.,14. i 15. ovog Pravilnika.
VII. VREDNOVANJE POSLOVA I RADNIH ZADATAKA
Članak 31.
Vrednovanje poslova i radnih zadataka vrši se određivanjem koeficijenata:
Ravnatelj- koeficijent – 1,395
Diplomirani knjižničar-koeficijent – 1,179
Knjižničar- koeficijent – 1,035
Pomoćni knjižničar-koeficijent – 0,81
Tehničko osoblje u svrhu čišćenja i održavanja prostorija ustanove – koeficijent – 0,665
Osnovica za obračun plaće na koju se primjenjuju koeficijenti usklađuje se s odlukama Gradonačelnika koji je u svojstvu osnivača Gradske knjižnice Senj.
Članak 32.
Ravnatelj Knjižnice sukladno zakonskim propisima zaključuje s radnicima ugovor o radu.
VIII.OGRANCI KNJIŽNICE
Članak 33.
U ograncima Knjižnice radi djelatnik kojeg raspoređuje ravnatelj.
Zaposlenik u ograncima odgovoran je za organizaciju cjelokupnog procesa rada te za materijalno i financijsko poslovanje ogranaka.
Zaposlenik u ograncima odgovoran je ravnatelju.
IX. STRUČNO USAVRŠAVANJE
Članak 34.
Kontinuirano obrazovanje pravo je i obveza stručnog knjižničnog
osoblja, razmjerno složenosti poslova i zadataka, zbog stalnih promjena u okruženju, novih
tehnologija i razvoja knjižničarske struke.
Plan stručnog usavršavanja donosi ravnatelj.
Zaposlenici koji su upućeni na stručno usavršavanje , školovanje ili specijalizaciju imaju pravo na plaćeni dopust za pripremu i polaganje stručnih ispita.
X. NAKNADA TROŠKOVA PRIJEVOZA NA POSAO I S POSLA
Članak 35.
Službenik i namještenik koji ima prebivalište izvan Senja ima pravo na naknadu troškova prijevoza na posao i s posla u visini koju odredi Osnivač.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 36.
Izmjene i dopune ovog Pravilnika obavljaju se na način i u postupku kao za njegovo
donošenje.
Članak 37.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Gradske knjižnice Senj (Ur.broj 2125-20-3/2018, od 6. travnja 2018. god).
Članak 38.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od donošenja i objavit će se na oglasnoj ploči
Knjižnice.
Ur.broj: 2125-10-1/21
Senj, 10.2.2021.g
ravnateljica Gradske knjižnice Senj
Ana Prpić Rogić, prof. i dipl. bibl.