Yoast WordPress SEO (Search Engine Optimization) plugin omogućuje prilagodbu naslova i meta opisa sadržaja na WordPress mrežnoj stranici, a koji će se pojavljivati među rezultatima tražilica prilikom traženja određenog sadržaja ili prilikom dijeljenja na mrežnim stranicama. Nakon instalacije i aktivacije, stavka SEO se nalazi na glavnom izborniku nadzorne ploče. Pripadajući izbornik nudi opcije: nadzorna ploča (predstavljanje programa, resetiranje zadanih postavki, praćenje podataka, sigurnost, webmaster alati), naslovi i meta podaci, društvene mreže (uređivanje postavki prilikom dijeljenja sadržaja s mrežne stranice na društvenim mrežama i povezivanje s korisničkim računima), XML mape stranica, permalinkovi, unutarnji linkovi, RSS, uvoz i izvoz, bulk editor te nadogradnje. U zaslonu naslovi i meta podaci nalaze se općenite postavke za određivanje naslova i meta opisa za pojedine vrste sadržaja na mrežnim stranicama. Pod stavkom početna stranica (ukoliko se kao početna stranica koristi stranica s najnovijim objavama) nalazi se predložak naslova te predložak meta opisa početne stranice. Na sličan način vidljive su postavke objava, stranica i medijskih zapisa. Meta opise moguće je ovdje uređivati koristeći makro naredbe koje će obuhvatiti sve sadržaje ovog tipa na mrežnoj stranici, npr. kao meta opis svih objava na stranici može se unaprijed odrediti izvadak objave. Nadalje, postavljeni su podaci za taksonomije (kategorije, oznake, formati) te druge sadržaje na stranici kao što je arhiva autora.
U zaslonu za uređivanje objave, ispod okvira za uređivanje sadržaja, nalazi se okvir WordPress SEO by Yoast gdje je moguće kontrolirati i uređivati SEO postavke pojedine objave. Pod stavkom općenito ponajprije je vidljiv predpregled odlomka koji će se pojaviti kao rezultat pretraživanja, i to: naslov, URL te pripadajući tekst. Ukoliko SEO naslov nije uređen, automatski se generira prema imenu stranice, u skladu sa sadržajem objave, pa se može upisati željeni naslov ili ostaviti predodređeni. U slijedeći okvir upisuje se meta opis koji će se pojavljivati kao tekst ispod naslova u rezultatima tražilica, ukoliko u postavkama meta podataka nije određeno da se za meta opis koristi izvadak objave. Opisi su ograničeni na 156 znakova. Fokusirana ključna riječ podrazumijeva podudaranje s ciljem traženja prilikom korištenja tražilica za konkretni sadržaj koji se može kontrolirati pomoću ovog plugina. Upisuje se u skladu sa sadržajem objave te se tom prilikom nude najčešće tražene sintagme koje sadrže navedenu ključnu riječ. Nakon odabira, pojavljuje se analiza korištenja odabrane fokusirane ključne riječi te upozorenja u skladu s kojima se vrši uređivanje: prisutnost ključne riječi u naslovu članka, u naslovu stranice, u URL –u stranice (uređuje se samo ukoliko sadržaj još nije objavljen), u sadržaju objave te u meta opisu. Stavka analiza stranice donosi informacije o korištenju fokusirane ključne riječi na stranici objave te niz upozorenja i prijedloga za uređivanje radi što bolje prilagodbe indeksiranju na tražilicama i dijeljenju na društvenim mrežama, čime se povećava posjećenost stranice i korištenje sadržaja određene mrežne stranice.