Web analitika pomoću Google Analyticsa

Jednostavno rečeno, web analitika se bavi posjetiteljima koji dolaze na vaše web stranice. Svrha web analitike je prikupljanje što je više moguće podataka o svakom posjetitelju i prikazivanje tih informacija na agregirani način.

Postoji mnogo alata pomoću kojih možete pratiti posjećenost vaše web stranice. Unutar servisa knjiznice.nsk.hr i kroz ovaj članak kao uvod u web analitiku koristi se vrlo popularan, besplatan servis za web analitiku iz Googleove tvornice – Google Analytics.

Google Analytics omogućuje praćenje i analizu podataka o vašim posjetiteljima, pa tako između ostalog možete znati koje uređaje vaši korisnici upotrebljavaju kako bi pristupili vašoj web stranici (da li pregledavaju stranicu s mobitela, tableta ili računala). Od izuzetne je važnosti znati koje uređaje vaši korisnici upotrebljavaju prilikom pregledavanja stranice, jer ako se pokaže da većina vaših posjetitelja dolazi primjerice putem mobitela, a nemate stranicu koja se prilagođava različitim rezolucijama zaslona, tada nastaju problemi. Stranice se izobličuju tj. nepravilno prikazuju, što naravno dovodi do gubitka potencijalnih kupaca i posjetitelja općenito. Sve web stranice tj. predlošci na knjiznice.nsk.hr se automatski prilagođavaju za prikazivanje kako na zaslonima računala, tako i na mobitelima i tabletima.

Takozvani “behaviour flow” je vizualna reprezentacija ponašanja posjetitelja vaših web stranica. Drugim riječima, na koje dijelove vaših web stranica posjetitelji najčešće dolaze i s kojih stranica najviše odlaze. Analizom tih informacija možete poboljšati te stranice tako da se posjetitelji što duže zadrže na njima te da se konvertiraju u korisnike vaših usluga.

Tok korisnika Google Analytics

Primjer toka korisnika; zelena boja predstavlja broj posjeta određenoj stranici, a crvena broj odlazaka s određene stranice

Google Analytics omogućuje dodavanje posebnih parametara u poveznicu svake stranice, bilo da se radi o prilogu, članku ili samoj stranici. Sve reklamne kampanje koje radite na webu sadrže poseban parametar u linku. Parametri se mogu sastojati od točnih pozicija bannera, naziva portala, kanala s kojeg korisnici dolaze, uređaja s kojeg posjećuju vašu stranicu i sl. Ako vam ovo zvuči komplicirano, bez brige. Google se potrudio olakšati stvar, tako da većinu toga što želite implementirati zahtjeva samo nekoliko klikova mišem.