Uložili ste jako puno truda, vremena i novaca u izradu mrežne stranice. Ne možete se nadiviti kako sve skupa dobro izgleda, međutim web analitika vam pokazuje da vašu stranicu gotovo nitko ne posjećuje. Pitate se zašto se to događa? Odgovor je vrlo jednostavan. Vaša mrežna stranica loše kotira na tražilicama.
Kada pričamo o tražilicama, ustvari pričamo o jednini, tj. o Googleu. Naime, iako to nije slučaj u svakoj zemlji, kod nas Google ima monopol na web pretraživanje. Ako želite da vaša stranica bude dobro posjećena, mora imati dobru poziciju na Googleu.
Tko može raditi optimizaciju mrežne stranice?
Ovisno o vašem predznanju i sustavu za upravljanje sadržajem koji koristite, optimizaciju možete raditi samostalno ili u suradnji s tehničkom osobom koja je zadužena za održavanje mrežnog mjesta. Pomoću ovog vodiča moći ćete napraviti kompletnu analizu svih faktora koji utječu na pozicioniranje stranice, s detaljnim uputama tehničkim osobama što trebaju promijeniti.
Zašto svaki termin ima engleski prijevod?
Terminologija je u optimizaciji mrežnih stranica kao i u informacijskim tehnologijama dosta bitna, jer ćete se pomoću stručnih termina jako brzo sporazumjeti s tehničkim osobama koje su zadužene za održavanje mrežnih stranica. U praksi se gotovo svi termini koriste na engleskom jeziku, pa je zbog toga svaki bitni termin i ovdje naveden u engleskoj verziji. Velika prednost poznavanja terminologije je mogućnost samostalnog učenja. Naime, ukoliko znate stručni naziv faktora koji bi željeli bolje optimizirati, možete raditi istraživanja vezana uz to područje.
Napomena: Većina primjera u ovom vodiču je ilustrativne prirode i ne mora uvijek odgovarati stvarnom stanju na mrežnim stranicama.
Pretraživanje na Googleu
Da bismo započeli pretragu na Googleu, trebamo upisati ključnu riječ (eng. keyword) koju želimo pretraživati. Nakon toga Google će nam ispisati stranice koje najbolje kotiraju za tu ključnu riječ (eng. Search Engine Results Page – SERP). Stranice se rangiraju prema algoritmu koji je tajan i zna ga samo mali broj Googleovih zaposlenika. Cilj svake mrežne stranice je da što bolje kotira za ključne riječi koji su na toj mrežnoj stranici obrađene. Primjerice, ukoliko imam mrežnu stranicu koja obrađuje lik i djela Augusta Šenoe, tada svakako želimo visoko kotirati kada netko u Google upiše „August Šenoa“ ili bilo koje njegovo djelo koje smo obradili na mrežnoj stranici.
Stranice koje se ispišu nakon pretraživanja mogu spadati pod organske rezultate (eng. organic) ili pod plaćene rezultate (eng. paid results).
Cjeloviti članak pročitajte ovdje.