Čestitamo nagrađenim i pohvaljenim učenicima i njihovim mentorima. Vidimo se 21. ožujka u Lukovdolu na svečanosti otvaranja 62. goranovog proljeća. Pjesniočke redionice za nagrađene i pohvaljene će se održati 16. i 17. svibnja u organizaciji Gradske knjižnice Ivana Gorana Kovačića Vrbovsko.
- nagrada – Ruđer Horvat, 6. r. OŠ Trsat, Rijeka
Mentorica: Andrea Fodor Matijević, prof.
Kako se proširuje prostor pjesničke slobode? Prije svega pažljivim čitanjem, ali i marljivim iskušavanjem vlastitog pisma, u dijalogu s pročitanim tekstovima. Pjesma možete biti vješto oblikovana, imati dobar ritam i finu zvučnost, ali upravo je signali dijaloga s drugim tekstovima čine punokrvnom i zanimljivom. Takve nam je pjesme predstavio Ruđer Horvat, koji svoje pisanje uspješno isprobava u različitim formama, kao što su balada ili haiku („Bajka. U šumi / Ili pak na planini,/ Ista, nepromjenjiva.“), pritom nam dokazujući da se vješto kreće i u višim i u nižim pjesničkim registrima. I u njegovoj budućoj poeziji, kao što je pokazao u ovim pjesmama, nadamo se dobro odmjerenom humoru i zanimljivim jezičnim igrama.
- nagrada – Klara Žagmešter, 7. r. OŠ Ante Kovačića, Marija Gorica
Mentorica: Ana Mlinar, prof.
U dijalektalnoj poeziji atmosfera nostalgije pretapa se s osjećajem blizine i sigurnosti domaćeg, prisnog i voljenog. Nostalgija proizlazi iz činjenice da je kraj, o kojem se piše, prožet starinom i izgubljenim vremenom: „Kad dojdete na Gorica, / vidli bute zi sakog / briga jenu staru, staru/ hižu kaj na mojem / dvorišču stoji. // H njoj je moja / stara baka živila, / a unda je prešla.“ Ali upravo je jezik taj koji pruža sigurnost domaćeg i povezuje one koji su prešli s mladima i punima živosti, pronosi isti humor ali i unosi svježinu suvremenog pogleda. Klara Žagmešter nas vodi na Gorica pjesnički vješto i sigurno, i nadamo se da je ovo tek početak dugog putovanja s ovom pjesnikinjom.
- nagrada – Barbara Petrčić, 4. r. OŠ Dragojle Jarnević, Karlovac
Mentorica: Andreja Kralovec, prof.
Dobra pjesma može biti izgrađena na osobitom detalju, a pretvaranje opaženog detalja u pjesnički motiv koji zaokuplja i veseli čitatelja posebna je vještina. Takvo umijeće u svojim nam je radovima pokazala Barbara Petrčić, koja, osim što, hodajući u cipelama što „imaju mekan cvijet na vanjskoj strani“, gradi raznolik, zanimljiv i radostan pjesnički svijet, čini to s humorom i posve neopterećeno, baš kako se nadamo da će nastaviti i u svojim budućim radovima.
Pohvaljeni učenici:
Lana Horvat, 8. r. OŠ Ludbreg, mentorica Nataša Sedlar, prof., i Lukas Kokel, 5. r. OŠ Krunoslava Kutena, Vrbovec, mentorica Jozefina Barić, prof.
Kategorija srednjih škola
- nagrada – Lovro Rešetar, 4. r. SŠ Ivanec (gimnazijski program), Ivanec
Mentorica: Maja Držaić, prof.
Lovro Rešetar je mladi pjesnik koji se ove godine posebno istaknuo ambicioznošću ideja i uspjelošću izvedbe, misaonošću i sadržajnošću svojih pjesama. Već na prvo čitanje uviđamo da je riječ o autoru koji točno zna što i kako želi postići, a prije svega naslućujemo njegovu načitanost i već određeni „staž“ u umjetničkom bavljenju riječima. „Tako je rođena povijest. / Ne kao istina, / nego kao pokušaj da se prevari smrt“, završava drugi dio, nije pretjerano reći, filozofsko-antropološke poeme „Evangeliumhominis“. Mladi autor, osim što se doima prilično mudrim, k tome suvereno vlada slobodnim stihom i donosi sažete, jake slike bez jezičnih viškova, a patos je tu uvijek podređen kritičkoj misli, pa i ironiji.
- nagrada – Petra Žepina, 3. r. SŠ kneza Branimira (gimnazijski program), Benkovac
Mentorica: Anđela Mijić Torlak, prof.
Još je jedna misaona pjesnikinja ove godine Petra Žepina, čije su pjesme diskurzivne, raspravljačke, te promišljaju vjeru, povijest i mitologiju. Crpeći nadahnuće iz neposredne životnosti, ali i iz visokih sfera kršćanstva (izgon iz raja, Kain i Abel) i starogrčkog mita (Orfej), Petra svoju poetiku gradi na opsežnom, gotovo baroknom izrazu koji uglavnom uspješno izbjegava prelazak u područje patetike, iako je na svoj način vrlo arhaičan. Autorica ispisuje prave pjesničke eseje i misli dok piše, što je odlika koju se kod mladih autora mora istinski cijeniti. Još jedna važna tema Petrine poezije ljubav, jer kako sama kaže: „Vječni zakon, tiho šapće vjetar: / voli, jer to je jedino pravo / od početka u srce ti urezano.“
- nagrada – Eva Svjetličić, 3. r. Gimnazije Požega
Mentorica: Kristina Lešić, prof.
Poeziju Eve Svjetličić nagrađujemo zbog autoričina izvrsno razvijenog osjećaja za konceptualizaciju i ciklizaciju pjesama: njezina „Tetralogija“ o ljubavi ustrojena je kroz četiri elementa starogrčke kozmologije – vodu, zrak, zemlju i vatru – i pomno u svakom dijelu razrađuje navedene motive i iz njih gradi slike i usporedbe koji pripovijedaju i življom čine priču o nesretnoj, ali ipak preživljenoj ljubavi. Gotovo fizičarskom završnicom „Tetralogije“ – „Rekli su da je kraj, / ali ono što je preostalo nije kraj, / to je nešto što samo mijenja oblik, / ali ne nestaje“ – Eva zaokružuje svoj u biti klasični, uravnoteženi, upravo apolonski ciklus.