Aljoša Bagola, jedan je od najcjenjenijih i najčešće nagrađivanih slovenskih kreativnih direktora reklamnih agencija, izvrstan pripovjedač priča, omiljeni predavač i kolumnist. Knjigom Kako pregorjeti i uzeti život u svoje ruke donosi iskrenu ispovijed o suočavanju s pregorjelošću. Lucidnim misaonim obratima i bravuroznim jezičnim igrama majstorski nas vodi kroz inspirativne životne priče, potresne spoznaje, neočekivane uvide i nesvakidašnja razmišljanja. Savjetuje nam kako se učinkovito suočiti s kaotičnim i neukrotivim suvremenim svijetom i unatoč tome u njemu pronaći komadić utjehe, smirenosti i optimizma.
Nemojmo se previše truditi oko svoje ostavštine, ne putujmo s previše prtljage, nemojmo se predati nepotrebnoj patnji. Smisao života nije u tome što ostavljaš iza sebe, nego u tome što život ostavlja u tebi.
Materijalni svijet romana, s Mehom kao glavnim likom, svijet je poslijeratne svakodnevnice muslimanskih povratnika na Dubravskoj visoravni između Stoca i Čapljine. Tu iz pozadine, naravno, djeluju i sjećanja na rat i progonstvo. Meho uzgaja breskve i paprike, sam ih vozi u Čapljinu i prodaje, tako hrani obitelj. Biva uvučen i u društvene rituale, u vjersko-politički život — sa svim milim i nemilim čudima domaće tranzicije u malome selu na hercegovačkoj visoravni. Ne osjećajući ništa od toga istinski svojim, sve će to Meho iskusiti, istrpjeti, lojalno i šutke, samo mnogo i nemirno pušeći. Njegovi trenuci miline prizori su snježne Kanade s vukovima na TV kanalu Animal Planet. („Znao je Meho, negdje duboko u sebi, da nije čovjek za ovoga svijeta. I da je Kanada njegov komad Dženneta.“) Na kraju Mehina hoda po mukama u njemu se učvršćuje spasonosna misao, poput izbavljenja: „breskva i paprika ne mogu čekati“; u skladu s tim on će se povući iz svega, i zna: „kad ga ponovo prestanu primjećivati“ sve će biti dobro.
Pjesnički prvijenac Mirele Priselac spaja već nam poznati Remin autorski potpis i prepoznatljiv flow; urbani imaginarij vrućine gradskog asfalta po kojem suvereno kroči snažna, emancipirana žena, s mnogo ranjivijim, ispovjednim glasom dosad nam nepoznate lirske protagonistice, koju pratimo kroz melankolijom, egzistencijalnim nemirom i intimnim, emocionalno nabijenim situacijama popločenu svakodnevicu. Njezin stih mahom je kratak i izravan, slika živa i ritmična, a stav i angažman nedvosmisleni. Čitatelju ne preostaje drugo nego da se, s rukama u džepovima i slušalicama u ušima, pridruži ovoj (ne)svakidašnjoj šetnji.
Muževi i žene. Majke i kćeri. Tajne ih spajaju. I tajne ih mogu uništiti. U napuštenom atlantskom skladištu pronađeno je tijelo bivšeg policajca i u trenutku kada se GBI-ov specijalni agent Will Trent uključuje u slučaj, postaje mu jasno da bi ovo mogao biti jedan od njegovih najgorih slučajeva. Mjesto zločina pripada omiljenom, moćnom i politički angažiranom sportašu, kojemu Will već mjesecima pokušava dokazati silovanje za koje ga optužuje mlada djevojka. Proučavajući mjesto zločina, Sara Linton, najnovija medicinska istražiteljica GBI-ja i Willova djevojka, otkriva da velika količina krvi ne pripada mrtvom policajcu, a krvavi otisci koji vode s mjesta događaja ukazuju da postoji još jedna žrtva, žena koja će umrijeti ako je uskoro ne pronađu. No kad se pojave novi dokazi koji povezuju Willovu problematičnu prošlost sa slučajem, njihove posljedice unijet će rasulo u Willov život, kao i sve oko njega, uključujući njegove kolege i prijatelje, pa čak i osumnjičene koje pokušava pronaći.
Nora Roberts, kraljica ljubavnih romana, spisateljska superzvijezda i autorica dvjestotinjak bestselera New York Timesa tiskanih u petsto milijuna primjeraka, 1995. postavila si je novi spisateljski izazov. Pod pseudonimom J. D. Robb objavila je roman Goli u smrti, futuristički ljubavni krimi-triler, koji je prvotno bio zamišljen kao početni dio trilogije U smrti, no s godinama je prerastao u seriju čiji će pedeseti naslov biti objavljen 2020. Romani su doživjeli senzacionalan uspjeh i javnost se šest godina pitala tko se krije iza pseudonima, sve dok 2001. to napokon nije otkriveno. Goli u smrti vodi nas u 2058. godinu kada tehnologija vlada svijetom. New Yorkom hara okrutni ubojica žena kojem je za petama Eve Dallas, iskusna policijska poručnica mračne prošlosti, koja živi osamljeničkim životom i potpuno je posvećena svojoj službi. Tijekom istrage Eve će upoznati markantnog i karizmatičnog irskog milijardera i bivšeg kriminalca Roarkea, jednog od osumnjičenika. Eve će se naći na dotad nepoznatom terenu premreženom političkim intrigama i obiteljskim tajnama i unatoč oprezu i upozorenjima, spoznati da strast i zavođenje imaju vlastita pravila…