U Narodnoj knjižnici i čitaonici Gunja u utorak 4. veljače 2020. godine u 17.00 sati održana je po prvi puta pričaonica i igraonica „Dan za priču“ za male bebe uz prisutnost roditelja i djecu do 12 godina. Knjižnica u 2020. godini planira novi program na kojemu će male bebe uz prisutnost roditelja i djeca do 12 godina, imati priliku listati i čitati slikovnice, čitati jedni drugima (“djeca čitaju djeci”), crtati i družiti se.
Povod za prvu pričaonicu pružio je Svjetski dan čitanja naglas koji se ove godine obilježava 05. veljače. “Svjetski dan čitanja naglas trebao bi pokazati svijetu kako pravo na čitanje i pisanje pripada svima. Djeca i odrasli širom svijeta, slaveći moć riječi kreiraju društvo koje će omogućiti svakom, baš svakom djetetu pravo na obrazovanje te pristup knjigama i tehnologiji.” (http://www.citajmi.info/dogadanja/opsirnije/svjetski-dan-citanja-naglas-6/).
Zašto je važno djeci čitati naglas od najranije dobi? Čitanje naglas djeci od najranije dobi ključno je za razvijanje čitateljskih navika i kasniji uspjeh u školi, odnosno uspjeh u stjecanju znanja i vještina. Važno je čitati naglas djeci svih uzrasta, čime se knjiga stavlja u središte pažnje te na taj način djeca češće postaju samostalni čitači. Čitanje naglas djeci proširuje vokabular i opće znanje, upoznaje ih sa književnim jezikom, omogućuje maštanje i kreativno izražavanje. Čitati treba kadgod se pruži prilika i kada su djeca zainteresirana i žele slušati. Petnaest minuta glasnog čitanja dnevno pomaže djetetovu razvoju.
Čitajte djeci naglas od rođenja kako bi ona…
- …mogla povezati čitanje i knjige s ugodnim osjećajima.
- …mogla čuti zvukove, rime i riječi.
- …mogla koristiti svoja osjetila sluha, vida i opipa.
- …mogla stvarati zvukove – od gugutanja do riječi.
- …mogla pokazati na sliku, a osoba koja čita imenovati to što dijete pokazuje.
- …počela razumijevati da slike prikazuju određene predmete iz njihove okoline.
- …dakako – mogla uživati u glasnom čitanju!
Više na: http://www.citajmi.info/citanje-naglas/
Glasno čitanje je aktivnost koja je važna za razvoj kognitivnih sposobnosti djece, a osobe koje su uključene u ovu aktivnost, ostvaruju čvrstu vezu s djetetom.